Selv om tandpleje kan synes at være anderledes end andre typer af virksomheder, er det i virkeligheden en virksomhed. Og selv om denne artikel er skrevet fra en tandlæge perspektiv på at udvikle en succesfuld praksis, principperne, der kan bruges i stort set enhver business.
Jeg har været i dental branchen i over 20 år og kan med stolthed sige jeg har en meget succesfuld virksomhed, også kendt som en praksis. I år, har jeg lært mange ting, som arbejde i at drive en forretning og endnu mere, der ikke gør. Det er med dette i tankerne, at jeg deler de følgende 7 nøgler til at drive en succesfuld forretning. Uanset din branche, de kan anvende.
1. har en vision
En af de vigtigste aspekter af kører enhver virksomhed er at have en klar vision om, hvad du ønsker at virksomhed at være ligesom. Hvad vil du gerne være kendt for i marketplace? Hvilken slags klienter har du lyst? Hvilket niveau af service vil du give? Vil du gerne være “en blandt mange” eller vil du blive betragtet som en leder i din branche?
Ved at besvare disse og mange andre lignende type spørgsmål, vil du få indblik i den retning, du kan, og bør tage din virksomhed.
2. udvikle en plan, der binder ind i visionen
Når du får klarhed på din vision, skal du være villig til at udvikle en plan. Alt for ofte folk har en idé om, hvor de ønsker deres organisation til at være, men de undlader at sammensætte en brugbar plan. Tag tid til at kortlægge hvad der skal gøres for at opnå dine resultater.
3. Kend dit marked
En af de vigtigste aspekter af kører enhver form for virksomhed er at vide, hvem din marked er. Du kan ikke være alt for alle mennesker. I modsætning til hvad nogle gerne vil tro, er ikke alle hans eller hendes marked. Der er en meget kloge ordsprog i marketing, “Hvis alle er dit marked, så ingen er dit marked.”
Jo klarere du er på hvem du målretter mod, jo lettere bliver det at fokusere dine anstrengelser på at nå de enkeltpersoner og/eller virksomheder.
4. opnå synlighed på dit marked
Tage en meget fokuseret tilgang til at nå dit marked. Bare fordi du har konstateret som dit marked, betyder ikke, du er færdig. Du skal nu være villige til at have en meget fokuseret tilgang til målretning dit marked. Hvad enten det er via direct mail, reklame, nyhedsbreve, oplysende seminarer eller en række metoder, skal du være villig til at holde dit navn foran dit marked.
5. få dit team om bord
Dette er formentlig en af de mest afgørende og dog mest overset ofte aspekter ved at drive en virksomhed. Du skal sikre dit team ved, hvad der foregår. Holder regelmæssige personalemøder som et middel til at holde folk orienteret er en fantastisk måde at få buy-in på dit hold. Derudover er åben for idéer, der kan komme fra dit teammedlemmer.
Det vil være meget vanskeligt at opnå dine langsigtede mål, hvis gruppemedlemmerne enten ikke forstår din vision eller ikke har købt ind i den. Når du ansætter personer, Sørg for at de forstår, hvad du forsøger at opnå. Uanset om du beskæftiger sig med nye medlemmer af team eller erfarne folk, skal alle være villig til at være en del af planen. Når de er, vil du have en langt større chance for succes.
6. Vær konsekvent
Kører og markedsføre en virksomhed er en løbende proces. Den største fejl folk gør i stort set enhver branche er de prøve noget én gang og forvente øjeblikkelige resultater. Du skal være i denne for langdistanceflyvninger. Sure, med nogle af dine marketing strategier vil du få instant, eller direkte, svar. Med de fleste tilgange, er det imidlertid mere som skildpadden og arving. På kort sigt ser det ud som arvingen er i spidsen, men virkeligheden er han brænder selv og ender med at tabe til den skildpadde, der havde en konsekvent og langsigtet vision.
7. indse – du ændrer liv
En af tingene jeg mest elsker om tandpleje er jeg ved, jeg ændre liv. Jeg genkender det ud over en skygge af tvivl. Når mine patienter er i stand til at opnå de smil, de engang kun drømte om på grund af hvad jeg gjorde for dem, ved jeg, jeg gør mit livsværk.
Med de fleste mennesker, uanset branche du er i, på nogle måde kan du ændre liv. Hvis du ved det, er dit job meget givende.
Tænk på slutbrugeren af dit produkt eller din service. Hvad handler det om hvad du giver, gør en forskel for dem? Hvis du ikke kender, Spørg dine kunder. Du kan blive glædeligt overrasket. Det er i svarene du kan blive klarere og klarere, din vision og de fordele, du sætter til andre via tjenesterne du giver.
Ophavsret: © 2004 af Dr. Scott Kiser
Publishing retningslinjer: Du kan udgive min artikel i nyhedsbrevet, på dit websted, eller i din publikation, forudsat du medtager den ressource boks i slutningen. Anmeldelse vil blive værdsat, men er ikke påkrævet.

Join the Conversation

8 Comments

  1. I will immediately clutch your rss as I can not to find your email subscription hyperlink or e-newsletter service. Do you have any? Kindly allow me realize so that I may just subscribe. Thanks.

Leave a comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *